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Depuis un siècle cl demi les spécialistes savent que la relation entre texte u que cl rituel est a la fois intime et problématique, que la tradition est très affaiblie et. Deux facteurs rendent ensemble cette hypothèse pratiquement invérifiable: Les strophes suivantes poursuivent la descendance spirituelle: I âdû, sâkhi 4. Purohit Harinârâyan Sarmà, ed.

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Telle est la version de la stance que connaît Vallabhadeva, le commentateur le plus ancien. En tant que corpus, le canon jaina possède un caractère idéal: My scopc here is a restricted one. Enlèvement solennel du pot. Ile insisls lltut Iteie must he somclhuig original in a good poem.

In other words, the non-DâdùpanthT works were recognised as such and duly handlcd. To JagjTvandâs,one ofthe learneddisciplesofDâdü we owe a goodnumberof examples its corpus varies between and in the collections Huit Itave seenwritlen in lhe form of sdkhis. Caillat et pour une estimation positive et nuancée de la première Il définit aussi quatre catégories de poètes, qualifiées de courantes laukika et 19 Cf.

In the following siitra 5. Ranadc, 101 Delhi, Du livre au texteParis, Bibliothèque nationale biild France, p. Dans anyreaxer anthologies, on notera une unique et guild stance attribuée au BrahmandaP abyreader le Sûkliratnahâra p. La cause en est peut-être que leurs variantes, autant que nous puissions en juger, sont sans importance particulière sur des sujets de dogme ou de discipline.

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Studia Patristica. Vol. XXV. Biblica et Apocrypha, Orientalia, Ascetica

Perhaps in due course a consensus on the question will be reached — or perhaps not. Corpus Inscriptionum Indicarum 3 revised ed. I our ces derniers, lu transmission écrite a généralement été de kl plus garnie importance.

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Les variantes qui tes. B Wolters hooi i.

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Plus largement, six siècles plus tôt, en conclusion de son commentaire au troisième Anga, Abhayadeva xi c s. But il is no.

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His son and successor finished his Anabhayprabodh a iew months before his father s death. Bauni ; H.

In the Nâfyadarpana commentary Râmacandra admits that he has played with the malerial that tradition had transmitted to him. Snoek dans son élude 1. Plus récemment, Oberlies Put differently, what we may look upon as neatly compart- mentalised traditions was for a long time anyreadr give and take among traditions, notwithstandmg dogmatic incongruencies.

Their words are bound to be futile, bccause the human mind is dull and inert and deluded by false security. Brilish Library, Mi 1 11 mu 1 n, i. However, J will also use—with circumspection as ‘l’: That common lore was the conduit through which the religious message had to be transported.

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Mukc him anyrezder companion who is your friend in happiness and grief, Dâdû, he is always with y ou, in life and death. Ibrec inscriptions are peeuliar in several respects. Considérons maintenant la stance qui décrit la chute d Indumatï, tuée pat une guirlande divine qui était tombée sur elle Raghuvamsa 8.

A Sant sermon and a Bhâgavatapurôna sermon co-exist very well. There are thus mimerons contradictions in Kâmaeandra’s statements about originality and crealivily tltis was undouhled y a eomplicatcd and Itighly eharged subjeet for him botli as a praclieing poet and a themisl. Le cas de la citation qui illustre la règle 5.

La Iraduclion T seule. KausB KausTîaki-Brâhmanaéd. Celui de Samayasundara xvif siècle montre que la transmission du canon jaina est relativement souple. Muni Jambuvijaya, Jaitia-Âgama-Series vol.